Sök:

Sökresultat:

111 Uppsatser om SSG Entre - Sida 1 av 8

Upplevelserummets påverkan på kundens upplevelse : En fallstudie av köpcentrummiljön i Entré

Studiens resultat visar på att Entré inte helt och hållet bidrar till en upplevelse för kunderna och därför inte heller ses av dem som ett upplevelsecentrum. Arkitekturen är inte tillräckligt intressant, butiksmixen inte tillräckligt stimulerande och centrumet besökt inte i huvudsakligt syfte att få uppleva aktiviteter utöver det vanliga. Snarare är ses Entré vara ett nytt köpcentrum som lockat på grund av dess storlek, nyhet och det faktum att det finns aktiviteter. Det bidrar definitivt till sinnesintryck, speciellt till synen på grund av dess storlek men inte långt längre än aspekter som även övriga Köpcentrum kan erbjuda. Speciellt i framtiden då de flesta konkurrerande bara byggs om, och även byggs till.

Utformning av ABB: s entré och marknadsföringsmaterial

ABB Composites är ett företag som är känt för sin tillverkning av isolatorer till högspänningsapplikationer. Det ligger beläget en bit utanför Piteå och har ca 160 stycken anställda. På grund av att företaget 2010 genomgått ett namnbyte behövdes en del förändringar genomföras vad det gäller marknadsföringsmaterialet. I samband med det fanns det också ett behov av att förnya företagets entré med en ny produktutställning och eventuellt andra förändringar. Examensarbetet gick därför ut på att ta fram nytt presentationsmaterial, däribland två broschyrer och dessutom förnya företagets befintliga entré.

Vägledning till Iittala Outlets entré i Vingåker

I've been studying the entrance to Iittala Outlet in Vingåker with the purpose of finding a way to make the entrance more distinct and also increase the accessibility, the orientation and the availability. With interviews and notations as a method I've determined the extent of the problem and the motions of the visitors at the outlet area. With further support from previous research and litterature I've made a design proposal. The design proposal contains a relocation of the parkinglots that opens up visible walkways to Iittala Outlet..

Utvärdering av projekt "Entré"

Detta är en utvärdering av projekt ?Entré?. ?Entré? är ett samverkansprojekt mellan Malmö stads Arbetscentrum och Arbetsförmedlingen Nya Invandrare i Malmö. Syftet med utvärderingen är att undersöka huruvida projektet har nått upp till sina huvudmålsättningar, om projektet påverkat verksamhetens kvalitativa aspekter och på vilket sätt samt att bidra med ökad kunskap och erfarenhet som vunnits genom projektet.

Att möta staden : en resupplevelse i rumsliga sekvenser

Som trafikant får man många gånger sitt första ? och kanske enda ? intryck av en stad vid förbifartens trafikplatser. Här återfinns ofta brytpunkter både för körmönster och stadsmönster. Vid trafikplatsen ändras förutsättningarna för bilisterna och deras upplevelse av trafikmiljön och här delar förbifarten stadsbygd från landsbygd. Detta arbete handlar om hur man kan förbättra intrycket av en stads entré genom fysiska gestaltningsåtgärder.

Utöver det mätbara : Ett formgivningsförslag i syfte att skapa en mer funktionell, säker och välkomnande vårdcentralsentré.

Detta examensarbete består av ett gestaltningsförslag till Vårdcentralen Citys entré vid Kungsgatan 39 i Eskilstuna. Hela fastigheten tillhör Landstinget Sörmland och förvaltas av landstingets Facility Management-enhet. Själva entrén tillhör landstingets så kallade ?övriga ytor?. Entrén är även entré till några övriga verksamheter, vissa helt eller delvis kopplade till landstinget, andra helt fristående.

Att möta staden - en resupplevelse i rumsliga sekvenser

Som trafikant får man många gånger sitt första ? och kanske enda ? intryck av en stad vid förbifartens trafikplatser. Här återfinns ofta brytpunkter både för körmönster och stadsmönster. Vid trafikplatsen ändras förutsättningarna för bilisterna och deras upplevelse av trafikmiljön och här delar förbifarten stadsbygd från landsbygd. Detta arbete handlar om hur man kan förbättra intrycket av en stads entré genom fysiska gestaltningsåtgärder. Arbetet syftar till att skapa en metod för att tydliggöra färden till trafikplatsen och vidare in mot staden och göra den till en regisserad resa genom rum.

Energieffektivisering i köpcentret Sisjö Entré i Göteborg

Med energieffektivisering menas att man använder energi på ett effektivt sätt som ska leda till en positiv inverkan på miljö och samhälle.Sisjö Entré är ett köpcentrum som har en årlig energiförbrukning på 1 865 270 kWh och bör enligt Energimyndighetens riktvärde ha en årlig förbrukning på 1 530 000 kWh, alltså en minskning med 18 %. Köpcentret består av 17 butiker och i examensarbetet undersöks fem butiker vilka är Toys ? Us, Rusta, Burger King, Babyproffsen och Webhallen. I dessa utförs mätningar på ventilation och belysning med syftet att studera vilka laster i butikerna som orsakar mest förbrukning. Målet är att komma fram till förslag på åtgärder för att minska energiförbrukning samt kostnader.Vi kom fram till att belysning är den största lasten i handelslokaler vilka är Toys ? Us, Rusta, Babyproffsen och Webhallen medan den största lasten i restauranger (Burger King) är utrustningen i köket som står för 75 % av restaurangens totala förbrukning.I Rusta upptäckte vi att elmätarna visade lägre värden än den verkliga förbrukningen.

Att närma sig Boden :

approaching Boden deals with the approaching of a city, both in a physical sense ? along the road ? and in a spiritual sense ? in mind. The physical encounter with a city is represented by the experience of the road and its surroundings, while the spiritual encounter is represented by the idea of the city that we already have, or will get, in our minds. We have in this degree project approached Boden through a thoroughly analysis of both the entrance roads and the city itself. In this degree project we are looking for ways of how to create characteristic and interesting entrance roads to a city, with Boden as an example. This demands knowledge about the problems involving entrance roads as well as the distinctive features of the city.

Entré Uppsala : gestaltning av en trafikplats

Ett första intryck är viktigt i alla sammanhang. Det är det första intrycket som påverkar ens kommande uppfattningar. Att ge människor ett bra välkomnande är viktigt, inte minst för en stad. Genom ett bra välkomnande kan man skapa goda förutsättningar till att folk får en god inställning för den plats man kommit till. I dagens samhälle är bilen ett av de vanligaste sätten att ta sig fram på och det är också med bilen som många anländer till nya platser.

Faktorer som påverkar antalet museibesökare - Konsekvenser av införandet av fri entré

Denna uppsats är skriven inom det nationalekonomiska fältet kulturekonomi och behandlar faktorer som påverkar antalet museibesökare och konsekvenserna av införandet av fri entré. År 2005 genomfördes en reform som medförde att ett flertal statliga museer införde fri entré (vissa museer redan våren 2004). Eftersom inträdesavgifter är en faktor som styrande lyfter fram som en viktig förklarande faktor till antalet och sammansättningen av museibesökare har frientréreformen och dess samhällsekonomiska konsekvenser en central roll i uppsatsen. Utifrån ett datamaterial från Kulturrådet och Statistiska Centralbyrån genomförs två multipla linjära regressioner, en per år samt en över tiden. I dessa regressioner testas olika förklarande variabler som kan tänkas ha en påverkan på antalet museibesökare.

Entreprenöriell marknadsföring -Hur marknadsförs småföretag startade av entreprenörer

Syfte: Syftet med denna uppsats är att beskriva och precisera innebörden av entreprenöriell marknadsföring sett ur småföretags perspektiv samt huruvida marknadsföringsmetoderna karaktäriseras av entre-prenören eller av den bransch som denne är verksam i. Metod: För att uppnå vårt syfte valde vi att genomföra en kvalitativ studie. Studien bestod av fem djupintervjuer med entreprenörer i Karls-krona. Vid intervjutillfället lade vi även fram ett case för att få en djupare insikt i hur entreprenörerna skulle agera i en given situa-tion. Detta för att de verkar i olika branscher.

Entreprenöriell marknadsföring : Hur marknadsförs småföretag startade av entreprenörer

Syfte: Syftet med denna uppsats är att beskriva och precisera innebörden av entreprenöriell marknadsföring sett ur småföretags perspektiv samt huruvida marknadsföringsmetoderna karaktäriseras av entre-prenören eller av den bransch som denne är verksam i. Metod: För att uppnå vårt syfte valde vi att genomföra en kvalitativ studie. Studien bestod av fem djupintervjuer med entreprenörer i Karls-krona. Vid intervjutillfället lade vi även fram ett case för att få en djupare insikt i hur entreprenörerna skulle agera i en given situa-tion. Detta för att de verkar i olika branscher.

Tillgänglighet i publika lokaler för rullstolsburna personer : En studie i Grekland

Tillgänglighet handlar om den demokratiska rätten att kunna röra sig fritt och verka i samhället för alla personer, även personer med funktionsnedsättningar. Enligt grekiska lagar skall statliga och privata publika lokaler vara tillgängliga för personer med funktionsnedsättningar. Syftet med denna studie var att undersöka tillgängligheten för rullstolsburna personer i publika lokaler i ett avgränsat geografiskt område i Grekland. Undersökningsgruppen bestod av 14 publika lokaler. En checklista konstruerades utifrån den grekiska checklistan för bedömning av tillgängligheten i publika lokaler innehållande bedömningsområdena: gångväg som leder till entré, entré, entréhall och andra allmänna utrymmen i lokalen, korridorer, innerdörrar, ramper, hissar samt toalett/hygienrum.

Tillträde till paradiset : Ett undersökande arbete om entréavgifter i parker

Uppsatsens syfte är att ta reda på vad besöksparkers ledningar har för åsikter om- och vilka argument som ligger bakom valet av fri eller avgiftsbelagd entré. Samt hur personalen och parken påverkas av valet. Denna studie visar att parkernas skäl till att ha fri entré är för några ideologiska, ett annat svar är att parken är skattefinansierad och därför ska alla ha tillgång till parken. Parker med entréavgift anger att skälen är ekonomiska men några av dem poängterar också att den ska vara låg för att så många som möjligt ska kunna besöka parken. För vissa parker är entréavgiftens främsta uppgift är att hålla oönskade besökare borta.

1 Nästa sida ->